| emilie | Geplaatst op 08 feb 2010 | 22:40 | ![]() ![]() |
|---|---|---|
| Ik merk bij mezelf dat sinds ik hier actief lid ben, veel kritischer ben geworden op producten. Heb wel eens gehad dat als ik eenmaal klaar was met een review, het product eigenlijk niet eens meer zo super vond als ik in eerste instantie dacht. Ook merk ik dat ik nu veel sneller andere merken uitprobeer, en niet simpelweg denk van 'dit bevalt me, dus hier blijf ik bij'. Ik vraag me af of jullie dit ook hebben? |
||
| *chocolat therapy | Geplaatst op 08 feb 2010 | 22:48 | ![]() |
|---|---|---|
| Ik was zelf altijd al kritisch en wist al veel over ingrediënten door veel te lezen, maar door de site (en artikelen schrijven, etc) wordt dat natuurlijk alleen maar meer. Dus ja ik denk dat CosmOpinie ook mij kritischer heeft gemaakt. | ||
| lila | Geplaatst op 08 feb 2010 | 22:49 | ![]() |
Jahaa, de kritische consumentenbond van de cosmeticabranche ! Ik denk dat ik me er wel in kan herkennen, het helpt sowieso als je kritisch kan vergelijken ipv afgaan op verpakkingen of mooie verkooppraatjes. Ik ga nu bijvoorbeeld ook wel eens merken uitproberen waar ik normaal gesproken aan voorbij zou lopen. Maar aan de andere kant blijf ik ook trouw aan mijn gouwe ouwe, zoals High Impact mascara van Clinique (maar ja, ik wordt daarin ook niet echt tegengesproken op deze site ). En wat voor de een werkt hoeft ook niet altijd voor de ander te werken, dus op je eigen indruk afgaan blijft vaak toch belangrijk. |
||
| Raspoetina | Geplaatst op 08 feb 2010 | 22:51 | ![]() ![]() |
| Dat heb ik zeker ook. Ik ben dankzij cosmopinie kritisch INCI-lijstjes beginnen lezen en ben me veel meer bewust van mogelijk 'schadelijke' stoffen in bepaalde producten (ik denk aan parabenen, alcohol, ...). Hier word ik ook dikwijls nieuwsgierig naar andere producten, dus ik wissel iets vaker af dan vroeger. |
||
|
Gewijzigd op: 2010-02-08 22:51:48 Reden: Geen |
||
| *chocolat therapy | Geplaatst op 08 feb 2010 | 22:54 | ![]() |
| Quote: Raspoetina schreef op 08 feb 2010 | 22:51: [..] Ik ben dankzij cosmopinie kritisch INCI-lijstjes beginnen lezen en ben me veel meer bewust van mogelijk 'schadelijke' stoffen in bepaalde producten (ik denk aan parabenen, alcohol, ...). . |
||
| amberizzle | Geplaatst op 08 feb 2010 | 23:06 | ![]() |
| ik kijk vaker naar ingredienten, en SPF.. dagcreme ben ik ook mee begonnen.. naja aqua depot van biocura.. ![]() ik ben begonnen met pupa mascara.. en kwasten hema eyeshadowbase.. oftewel merken en materialen waar ik anders nooit naar zou hebben omgekeken.. nog zo'n iets: ik was vandaag begonnen met een andere dagcreme, die van hegron.. terror! ik heb spontaan 3 puistjes op mijn vette zones. trok niet in.. mijn kin bleef maar vettig.. ik durf met zekerheid te zeggen dat ik het anders niet door had dat het de creme was. daarnaast was het review over deze creme ook slecht. wel fijn dat je uh.. reviews kan lezen die je vermoedens bevestigen! |
||
| andrea81 | Geplaatst op 09 feb 2010 | 00:09 | ![]() |
| Zeker hier voel ik me thuis: Sinds klein af heb ik gevoel voor cosmetica van wat ik wil hebben en wat ik niet hoeft i.v.m schadelijke ingredienten, door het feit dat ik een gevoelige huid heb heeft me echt bewust gemaakt om voorzichtig te zijn. Ik heb vroeger veel gelezen en ik weet van scrubs, gezicht , haar maskers en van verzorging. Dit is ook mogelijk omdat mijn moeder haar gezicht en haren altijd goed verzorgd. Helaas met cosmetica en ook met make-up is een kwestie van testen je weet niet van tevoren welke producten je zullen bevalen en welke niet. Ook al zeg de verpakking dat het niet irriterend is kan je wel verwachten dat het mis zou kunnen gaan. Door de revieuws van anderen weet ik meer van merken en producten die ik moet vermijden. Ik heb ook hier veel geleerd over nieuwe stoffen en innovaties. Bijvoorbeeld: Ik wist niet van het bestaan van SPF in crèmes en het belang ervan ( nu maak ik zelf mijn vriendinnen die in zonnige plekken wonen bewust van het belang van SPF). Ook had ik nooit gedacht beter gezegd wist ik niet van het bestaan van oogschaduw basis ik heb die van Hema . Ik maakte ook kennis met nieuwe merken zoals NYX en kwam tot het idee om een brush te gebruiken voor oogschaduw daarvoor gebruikte ik altijd de bijgeleverde applicator. Heb nieuwe mensen leren kennen we kunnen praten over make up en cosmetica en verzorging waar we allemaal hier dol op zijn. Nu weet ik steeds meer dan ik vroeger ben erg blij mee. |
||
| technicolor | Geplaatst op 09 feb 2010 | 09:12 | ![]() |
| Sinds ik lid ben op deze site durf ik 'sneller' iets te kopen, het is leuk om vooraf eventjes de reviews van het product te lezen en als ze dan een beetje een gemiddelde tot goede beoordeling hebben kun je de gok toch wel aardig wagen. ![]() En ik ben aan make up kwasten begonnen, vroeger vond ik dit altijd grote onzin en heb ik altijd maar wat aangeklooit met zo'n sponsapplicator. Volgens mij wist ik een paar jaar terug niet eens van het bestaan af van kwasten. ![]() En ook is me wel opgevallen hoe het ene product bij de een héél anders kan bevallen dan bij de ander. Ik ben erg blij met deze site en het geeft me dan ook heel veel plezier iedere dag. ![]() |
||
| muppet2829 | Geplaatst op 09 feb 2010 | 10:00 | ![]() |
Deze site heeft mijn kijk op producten zeker beïnvloed hoor! Ik probeer goed op de ingrediënten te letten. Bovendien heb ik hier een hoop bij geleerd En ik vind het vooral erg gezellig (maar nu val ik in herhaling). En het heeft door de reviews gezorgd dat ik juist wel producten ben gaan kopen/gebruiken of juist helemaal niet. |
||